vineri, 28 decembrie 2007

Oameni ai strazii

Ieri pe la ora 11 eram in masina pe undeva prin Drumul Taberei. Era ceva trafic si tocmai se schimbase culoarea semaforului...deci mai aveam un pic de stat, dar in masina era cald si bine, ascultam muzica, deci nu ma deranja sa mai astept cateva minute. In dreapta, un pic mai in fata statea, la acelasi semafor un autobuz. Printre masinile care asteptau se strecura un cersetor...un copil, nu cred ca avea mai mult de 16 ani. Afara erau aproximativ -2 grade cred, iar el era imbracat numai cu niste pantaloni de pijama si avea niste incaltari jerpelite. Se vedea pe fata lui cat de tare il chinuia frigul. In timp ce trecea printre masini s-a oprit cateva momente in spatele autobuzului si si-a incalzit mainile la teava de esapament. Cand culoarea semaforului s-a facut verde a fugit si el repede pe trotuar si a plecat mai departe. Unde se ducea...cum ajunsese in halul asta...nu stiu. M-am uitat repede in rucsac sa vad daca nu cumva mai am vreo bluza la mine, dar mi-am amintit ca o lasasem acasa dimineata inainte sa plec la serviciu. Mi-a parul atat de rau ca nu aveam nimic sa-i dau...nici mancare, nici haine, si nici bani nu prea aveam la mine... Si cu banii ce sa faca? nu avea nici un buzunar in care sa ii tina. Putea sa-l bata oricine si sa-i fure banii. Acum trei zile a fost Craciunul. Cei mai multi dintre noi, daca nu au lucrat, au stat acasa, la caldura, au mancat au ascultat muzica...au admirat bradul impodobit...au avut in jurul lor prieteni si familie. Oamenii astia nu ar trebui sa isi petreaca viata in frig, in strada...

Niciun comentariu: