miercuri, 14 noiembrie 2007

Libertate...sau doar ne prefacem?

M-am gandit mult daca sa scriu sau nu despre ce am in cap de ieri seara. Initial am zis ca e mai bine sa nu-mi bag nasul, dar apoi am incercat sa gasesc un motiv pentru care sa nu o fac. Si nu am gasit nici unul.
Nici pe acest blog, si nici pe cel anterior nu cred ca am mentionat vreodata unde lucrez. Nu am vrut. Nu am nimic impotriva celor care fac asta. Eu am preferat momentat sa nu fiu asociata cu nici un domeniu, firma sau institutie.
Si totusi, ma intreb acum, este gresit sa scrii pe blog despre locul de munca, atunci cand toata lumea stie care este acesta? Nu este vorba de cenzura, dar cat este de corect sa faci asta...atat fata de institutie cat si fata de oamenii despre care vorbesti? Dar daca nu dai nume...si nimeni nu poate sa stie exact despre cine este vorba decat daca este din interior?
Ca sa nu mai ocolesc subiectul...un coleg si-a facut blog. Acest coleg este editor de stiri la TVR. Nimic iesit din comun. Multa lume are blog, nu? Totusi continutul a starnit tot felul de reactii. Nu o sa dau exemple. Anyway, se pare ca acest blog exista din luna mai. Eu am aflat abia aseara de existenta lui, total intamplator, de la alta colega. Prima si singura mea reactie pe moment a fost curiozitate si pentru ca nu aveam cum sa ma asez la birou si sa incep sa citesc in momentul ala, am asteptat pana am ajuns acasa. Si cand am ajuns acasa am citit toate insemnarile din luna mai si pana acum. si in urma reactiilor observate la ceilalti ma intreb daca este sau nu corect ce scrie colegul meu acolo. Mai exact sunt articole in care povesteste tot felul de intamplari si discutii din redactie. Multe dintre discutiile despre care scrie tin de partea editoriala a unor texte scrise de unii reporteri, sau de partea de productie a unui jurnal. Este adevarat ca nu foloseste nume. Cred ca singurul nume pe care l-a mentionat a fost cel al Rodicai Culcer. Dupa parerea mea nu este nimic gresit. Nu inteleg atitudinea celor care au fost atat de revoltati. Cineva mi-a spus ca nu este normal ce face pentru ca poate sa influenteze intr-un mod negativ imaginea unui reporter. Eu nu cred ca poate sa fie vorba de asa ceva ataata timp cat nu este folosit un nume. In momentul incare spui "reporterul pe domeniu" ma indoiesc ca telespectatorul stie care reporter e pe social, care pe sanatate, care pe eveniment si asa mai departe. Am incercat intr-o discutie aseara pe aceasta tema sa invoc libertatea pe care orice bloger o are. Si drept replica am primit: "Dar este etic?"

Niciun comentariu: