sâmbătă, 24 noiembrie 2007

Cu taxiul prin Bucuresti

Aseara am plecat mai tarziu decat de obicei de la serviciu si trebuia sa ajung la o cafenea din centru vechi. Imi era mult prea frig si lene sa iau metroul pana la universitate asa ca am chemat un taxi si mi-am facut eu un traseu in minte. am zis ca daca ma lasa pe Calea Victoriei colt cu Lipscani este destul de convenabil. Ma pregatisem sa las o suma destul de mare avand in vedere aglomeratia care care e in centru. Din Dorobanti pana la magazinul Victoria cursa a facut fix 10 lei. Am scos hartia de un milion din portofel, stiu greseala mea ca nu am schimbat inainte, dar nu mai aveam nici unde si nici timp, si am sperat ca domnul are sa-mi dea restul. Si nu a avut. Nu aveam de gand sa-i las toti banii asa ca am inceput sa ma uit cu disperare in stanga si in dreapta in cautarea unui magazin deschis unde sa pot schimba. Dar la ora aia tot era inchis. Domnul, m-a socat cand a spus "lasati domnisoara, ca nu avem unde sa schimbat". Eu, cu o ochii mari "Cum adica?" El: "PAi asta e, e vina mea ca nu am sa va dau restul...poate mai mergeti cu taxiul si imi dati dumneavoastra daca ne mai intalnim vreodata...eu muncesc oricum" Imi venea sa-i spun ca si eu muncesc, dar nu pe gratis. Domnul a insistat sa nu-i dau nici un ban. Eu, tot in stare de soc am insistat "Dar nu se poate..." "Ba da, lasati, nu e nici o problema" Dupa ce mi-am cerut scuze de mai multe ori am coborat buimaca din masina.
Trebuia sa-i cer numarul de telefon si sa-i dau banii in alta zi, dar eram muta de uimire. Creierul meu era blocat. De cele mai multe ori nu stiu cum sa-ti ceara mai multi bani si sa nu iti dea restul. M-am mirat sa vad ca mai exista si astfel de oameni. O sa mai sun la compania asta data viitoare cand trebuie sa merg cu taxiul in speranta ca o sa vina acelasi domn dragut si o sa ii pot da banii.

4 comentarii:

Anonim spunea...

Am intalnit si eu taximetristi draguti, dar chiar asa, sa nu-ti ia un ban...? Incredibil!

Anonim spunea...

hmm ... poți să ne spui cum erai îmbrăcată? :))
acum serios, există oameni buni în toate categoriile sociale, păcat că sunt rari, de asta ne surprind când întâlnim unul
dacă ai reținut indicativul mașinii o poți cere la dispecerat să vină data viitoare

Alexandra spunea...

avand in vedere cat de frig era aseara...era infofolita bine, cu fular, blugi si bocanci...deci nu e relevant ;))
din pacate nu am retinut nici indicativul...

Radu Restivan spunea...

Mi s-a intamplat si mie asta de cateva ori si, culmea, sunt baiat! :)

Oricum merg foarte rar cu taxiul, iar atunci cand merg, am bafta :))